zaterdag 2 juni 2012

Boodschappen en Amura Sushi

Vrijdag 1juni 2012

Na goed geslapen te hebben stond ik om half 7 op om alle reacties op het blog te lezen en de foto’s bij het verslag te plaatsen. Een leuke start van de dag, bedankt voor de leuke opmerkingen.
Ik rommelde wat op de laptop en ging daarna een paar baantjes trekken in het zwembad. Het was wel bewolkt buiten maar de watertemperatuur was goed te doen.
Tom stond om 8 uur op en we besloten de boel even de boel te laten en eerst uit ontbijten te gaan. We kozen een keer voor Cracker Barrell, het was er goed druk maar we konden direct aan tafel.

We kozen voor scrambled egg, toast, bacon en hash browns. Het smaakte goed en we hadden een vriendelijke serveerster. Erna reden we naar de Walmart om een aantal boodschappen te doen.
Vorige keer hadden we hier lekkere espressokoffie gevonden die niet duur is en goed smaakt en het kost maar $ 2,00.

We kochten een aantal boodschappen en reden daarna naar Publix voor de verse boodschappen zoals vleeswaren, kaas, brood en fruitsalade. Ik vind het heerlijk om de gangpaden door te lopen en alles op mijn gemak te bekijken. Het viel me vandaag op dat de grote vrieskasten donker zijn als je het gangpad in loopt maar zodra je in de buurt komt gaan de lichten pas aan. Doen ze toch wat aan energiebesparing, dat kun je van het aantal plastic tasjes wat je meekrijgt niet zeggen. Er stonden weer allerlei nieuwe smaken Ben en Jerry ijs in de vrieskasten en ik zou ze best allemaal willen proberen. Er was een aanbieding 2 halen, 1 betalen.
Thuis ruimden we alles op en daarna pakten we de koffers uit en zetten alles weer op z’n plek. Het regende heel hard vandaag, nu vonden we het voor vandaag niet zo erg omdat we toch een rommeldagje hadden maar we komen natuurlijk voor het zonnetje. Je kunt zien aan de waterstand in de meertjes dat het de laatste tijd niet veel geregend heeft want die is heel laag.We zouden het beter vinden als het gaat regenen als we weer weg zijn, haha.
Om 2 uur kreeg ik een sms van Nathalie dat ze in het hotel waren en omdat wij gratis kunnen bellen binnen Amerika belde ik naar het Grand Hyatt hotel in New York om doorverbonden te worden met hun kamer. De reis was zeer vlot verlopen en ze hadden een mooie kamer gekregen.  Het was fijn om even lekker bij te kletsen en te horen dat alles goed is gegaan.
We rommelden wat in huis en gingen ’s avonds eten bij Amura. Dit sushi restaurant is de beste van Orlando en Zagat rated World's top restaurant. Het restaurant ligt aan Sand Lake road en onderweg er naar toe was het erg druk. Ik denk dat de shopping malls en outlets het vandaag wel druk gehad zullen hebben.

We werden vriendelijk verwelkomd en de serveerster legde de menu kaart  aan ons uit. We kozen vooraf voor iets van de Yummy specials;  Red tuna Tataki plate.  Dunne plakjes tonijn (een soort carpaccio) met wat salade en knoflook, erg lekker en een bit spicy.

Daarna kozen we verschillende sushi rolls, ten eerste de Bubba rolls (tempura shrimp, avocado and cream cheese). Deze waren superlekker, plus de Super Protein rolls (Salmon, Yellow Tail, Tuna and masago), mmm.

Omdat het zo lekker was kozen we nog voor Chicken Teriyaki rolls. Om ons heen zagen we de mooiste borden voorbij komen, het eten zag er zo goed uit.
Je kunt in het restaurant ook aan de sushi bar eten of in een tepanyaki gedeelte. Een aanrader!
We wandelden langs de diverse restaurants die er naast lagen en de Corono Cigar Co. Het was inmiddels  gestopt met regenen. We reden naar huis en stopten nog even bij de Liquor store naast Publix waar we een fles Baileys en cognac kochten om op het terras bij de koffie op te drinken. Het is zo fijn dat je buiten kunt zitten zonder dat je gestoken wordt door de muggen en te luisteren naar alle buitengeluiden. Het was nog ruim 20 graden. 

11 opmerkingen:

  1. Mmmmmm, ziet er allemaal lekker uit.
    Bij de Cracker Barrell hebben ze ook altijd lekkere ouderwetse snoepjes in het winkeltje, wil ik altijd even "neuzen".
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Sushi ziet er heerlijk uit Anita, zeker een restaurant om te onthouden!!
    Nog veel fun morgen maar weer droog weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zit er pas 1 dag en ik ben nu al jaloers!
    Heerlijk dat je nog even met je dochter hebt kunnen kletsen, wat hebben die al veel gedaan op hun 1e dag!;)
    Have Fun

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijft toch een lekker begin van de ochtend, kopje koffie, wasa-tje en de Blogs lezen om te kijken wat jullie al gedaan hebben of nog gaan doen. Ziet er allemaal weer goed uit.

    grtz,
    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke eerste dag hebben jullie al gehad zeg. En ook heel fijn om te weten dat Nathalie ook veilig is aangekomen. Gek idee eigenlijk, wel in hetzelfde land maar toch nog zo ver weg. En dan die sushi, mmmm het water loopt me in de mond. Ik hoop voor vandaag dat het zonnetje schijnt. Maak er maar een mooie dag van. Ga ik nu even het blog van Nathalie lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Schat, Ik zit weer helemaal te genieten van al het lekkers. Fijn dat Nathalie goed is aangekomen!! Geniet ervan je hebt je rust verdiend. Groetjes aan Tom. Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik liep weer eens een paar dagen achter met blogs lezen waardoor ik het begin gemist heb.
    Balen dat de heenreis met zoveel vertraging is verlopen.
    Het testen van de restaurants gaat al weer vrolijk verder. Leuk hoor.
    Daar hebben denk ik veel mensen wat aan.
    Mooi dat de vakantie voor jullie dochter ook begonnen is.
    Heel veel plezier nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo herkenbaar allemaal weer ! En die Tuna Plate ... Wat ziet die er GOED uit zeg !!! Ga ik zeker eens bekijken van de zomer ;-) ! En heb je al eens Magic Shell gekocht, chocolade saus voor over je ijs dat hard wordt zodra het in aanraking komt met ijs ?? Zo lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Tuna plate moet je zeker proberen, erg goed. Enne die tip over Magic Shell saus heb je die niet van mij? Ik heb dit geplaatst op het Florida forum in februari vorig jaar, haha
      http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11768&highlight=boodschappen&page=9

      Verwijderen
  9. Dat ziet er allemaal goed uit, die Greek Frozen Yoghurt in de vitrine is over een paar weken de 'mijne' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht vandaat ik moet eens even op de site van Anita en Tom kijken.
    Mooi hoor al die verhalen van je...
    En wat ziet dat er allemaal heerlijk uit, Anita. Al die heerlijke soorten ijs van Ben en Jerry's, de sushi, de carpaccio van tonijn... Wel fijn dat je direct zo aan het genieten bent van al dat moois in Amerika. Je bent Meppel zo vergeten....

    Nog een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen