dinsdag 5 juni 2012

Lake Louisa en Manny's Chophouse


Maandag 4 juni 2012
Met Sebastian had ik afgesproken dat hij ons zou bellen vanmorgen om 8 uur onze tijd om even lekker bij te kletsen. Het was fijn om hem gesproken te hebben, hij had in het weekend veel gewerkt en z’n vriendin had bij hem gelogeerd en ze hadden samen gekookt.  Gelukkig gaat het thuis dus ook  goed en hij verheugt zich er nu al helemaal op dat hij over 10 weken hij met z’n vrienden naar Florida gaat.
Na een uitgebreid ontbijt lummelden we lekker aan vanmorgen in en rond het zwembad. Ik draaide een aantal wassen en ze kwamen de air hockey tafel ophalen. 

Rond de middag gingen we op pad We reden eerst naar de Starbucks bij Cagan’s Crossing waar ik m’n eerste frappuccino had van deze vakantie. Tom had er Raspberry truffle cake pops bij gekocht,  deze waren erg lekker.

Daarna reden we naar Lake Louise State park om een trail door de natuur te lopen. Het was heel warm en het zweet gutste van je af, de temperatuur was opgelopen tot 34 graden. Het was een leuke trail naar het meer en onderweg zagen we alleen maar “not so” wildlife, zoals grote vlinders, mooie roodgekleurde vogeltjes, sprinkhanen en een chipmunk. Helaas geen bobcat, rattlesnake of schildpad.



We reden door naar de andere kant van het park waar we een hele tijd bij het andere meer, Dixie lake, rondkeken en probeerden alligators te spotten, maar helaas.


Hierna reden we naar Lakeridge Winery ook aan de US Highway 27 in Clermont waar ze tours geven maar helaas was de laatste tour net geweest. Wel mochten we allerlei wijnen proeven en in korte tijd hebben we  meer dan 6 verschillende wijnen, rood en wit, en een glas port geproefd. 

Erg leuk, maar ik voelde het gelijk al zitten en begon trek te krijgen.
Vanavond gingen we voor de eerste keer eten bij Manny’sChophouse. Hier had ik goede reviews over gelezen en op een Engels forum zijn ze erg enthousiast over dit restaurant. We moesten ongeveer een half uur rijden en onderweg kreeg ik last van instortgevaar en mijn ogen vielen zo maar dicht.
Bij het restaurant was het superdruk want op maandag en dinsdag eten kinderen hier gratis. We kregen een beeper mee en moesten 35-40 minuten wachten. \

Gelukkig werden we na een kwartier al geroepen. Het restaurant is echt typisch Amerikaans, je kijkt je ogen uit. Al die leuke neon signs aan de muur, kentekenplaten en memorabilia. Natuurlijk waren er weer jarigen in de zaak waarvoor gezongen moest worden.
We hadden een leuke serveerster en kregen omdat het happy hour was (van 4-7 uur) 2 biertjes en 2 glazen wijn. We kregen heerlijke (onbeperkte) House salad met een heerlijke dressing  en warme broodjes met kaneelboter. Als voorafje hadden we pittige uiensoep en als hoofdgerecht namen we allebei een top sirloin steak met frites en ik koos voor een topping van blue cheese crust.


De biefstuk was erg mals en  het smaakte erg goed allemaal. Weer een restaurant voor op de favorietenlijst.
Het restaurant ligt nog geen kwartier bij het huis vandaan dus dat is helemaal goed. Rond 8 uur waren we weer thuis en we dronken eerst wat op het terras en gingen daarna gezellig een film kijken.

16 opmerkingen:

  1. Hallo Anita,

    Leuk verslag maak je ! Het eten bij Manny's chophouse ziet er lekker uit, bij the Outback neem ik ook vaak de cheesecrust, lekker is dat hé:)
    veel plezier daar nog en iedere morgen lees ik je verhaal weer:)
    groetjes Sylvia/ Sylly fl forum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik zet de manny s chophouse ook maar op mijn lijstje....mmmm en wat zijn die lolly s naast de koffie??? Nou ik ga. Jullie ook volgen hoor,altijd gezellig om te doen....,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe is het met je kater..... Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik had deze ook al op mijn lijstje staan en had al tegen Sonja gezegd dat we daar moesten gaan eten, maar nu weet ik het zeker, ziet er goed uit hoor;)
    Weer een heerlijke dag achter de rug, en natuurlijk ook altijd goed om te horen dat het thuis allemaal prima loopt en ze je (bijna) niet missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Manny's Chophouse staat ook hoog op onze to-do-list, maar als we gaan dan gaan we niet op maandag/dinsdag maar heb begrepen dat het daar evengoed altijd druk is en dus een lange(re) wachttijd heel normaal is...

    Wat Lake Louisa Statepark betreft, wij zijn er al 2x geweest maar 1x moeten vluchten voor de regen en 1x moeten vluchten voor de stekende insecten... misschien toch maar weer eens een poging wagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat jullie geen "echt" wildlife hebben gespot, maar mooie foto's van de trail hoor. En ja een paar wijntjes met die temperaturen dat wil er wel in hakken zo midden op de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, ik heb de tip voor Manny's van Aggie gekregen en dat gaan we dus zeker doen. De Winery heb ik in een boekje gelezen en gaan we ook zeker één van de eerste dagen doen (om zo een voorraadje aan te leggen :)).
    Have Fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een lekker dagje, beetje wandelen, beetje drinken :-) en dan lekker eten. En ooh 34 graden, ik droom ervan ;-0

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk Anita, dat je ogen zo spontaan dicht vielen, ach je moet maar zo denken dat je het eventjes nodig hebt gehad hahahaha.
    Wat hebben jullie het toch fijn naar jullie zin, geniet maar lekker. grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaa, Manny's chophouse is zeker onze favoriet!! Wij zij er twee jaar geleden geweest en ook de kids verheugen zich er al weer op. Leuk dat nu steeds meer mensen erheen gaan, is dan ook een topper!!

    Veel plezier verder!! Jullie hebben het weer fijn, dat is goed om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van dat wijn proeven zou ik ook een beetje slaperig worden hoor ;-)
    Maar jullie zijn op vakantie, dus lekker relaxed alemaal.
    Handig die manny's zo dichtbij huis. Staat gelijk op ons lijstje.
    Have fun!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg leuk om jullie blog te lezen: jullie zijn een VB voor anderen ;)

    vraagje: wij gaan in september ook weer een maand. Zouden jullie misschien de prijzen van dingen erbij willen zetten: eten b.v.? zou je ons echt een heel groot plezier mee doen!

    fijne vakantie verder 8)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Anita, leuke verhalen en leuke tips wat de restaurants betreft. Ik ga er zeker een paar op ons lijstje zetten !
    Veel plezier nog ! groeten uit een koud Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lake Louisa SP vonden wij super mooi en zo lekker rustig na al die drukte van de parken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anita, wil je ook aan Nathalie doorgeven dat ik van haar blog (en van Bastiaan) geniet. Ik wil nu nog meer met de kinderen jullie kant op.
    Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat lig ik ver achter met lezen. Vandaag flink aan de drank gezeten :)
    Ik ga vlug door naar de volgende dag !

    BeantwoordenVerwijderen