woensdag 13 juni 2012

Congo River golf en Melting Pot

Dinsdag 12 juni 2012
Rond 8 uur ging ik mijn bed uit en even achter de laptop. De anderen stonden rond 9 uur op en we gingen ontbijten met gebakken bacon met roerei en toast. Bastiaan en Nathalie pakten hun spullen bij elkaar want zij gingen vandaag naar Typhoon Lagoon.

Tom bracht ze weg en ik ging allerlei wassen draaien dan hoefde er geen wasgoed mee in de koffer. Ik vind de wasmachines zo fijn in Amerika, heerlijk die bovenladers en je kunt er heel makkelijk nog even wat bijgooien als je dat wil, ook het wasmiddel Tide vind ik zo lekker ruiken.

Het was  vandaag heel erg warm, we hebben de thermometer op 107 graden Fahrenheit zien staan, dat is ongeveer 38 graden. Dat wordt oppassen geblazen in de waterparken.
Tom en ik zaten heerlijk op het terras te genieten van het uitzicht en zouden nog wel veel langer willen blijven. De tijd in Florida lijkt altijd extra hard voorbij te gaan.
We begonnen in huis al het een en ander bij elkaar te pakken en op te ruimen.
’s Middags reden we naar het clubhuis op het terrein van Watersong om de boarding passen van United uit te printen. Er staan in het clubhuis verschillende computers en de kopieermachine staat in het fitness gedeelte.

Er waren een heleboel kleine kinderen aan het zwemmen in de community pool en het zag er gezellig uit. Ik bekeek ook nog even de stand met folders, iedere keer zie je weer wat nieuws.
We hadden afgesproken om Bastiaan en Nathalie op te halen om 4 uur, ze wilden ook nog graag mini golf spelen. We reden naar Congo River Golf aan de 192 want dit vinden we een hele leuke baan.

Ik had nog een bon van vorige keer voor 1 persoon gratis en we hadden kortingsbonnen. Het was smoorheet toen we begonnen maar na 12 holes begonnen het te regenen en later barstte er een onweersbui los. De lichtflitsen en donderslagen waren erg heftig. We waren net bij een hutje aanbeland en bleven hier schuilen maar toen de bliksem dichterbij kwam renden we toch maar naar de entree terug, doodeng.

De eigenaar was al bezorgd en had zich afgevraagd waar we waren en gaf ons een rain check om volgende keer gratis te komen spelen. Super service.
We reden naar huis om ons om te kleden want we wilden van de laatste avond een speciale avond maken. We gingen uit eten bij de Melting Pot, een fondue restaurant. Ik had via de email een bon gekregen voor een special night out,  2 personen voor 49 dollar. Ik had gereserveerd en gevraagd om een tafel met 2 branders dan konden we verschillende fondues proberen. In het restaurant bleek dat het restaurant in Orlando niet meedoet aan de acties van club fondue van de Melting Pot en de bon was niet geldig. Tom wilde eerst opstappen en ergens anders eten, hij vond het zo raar. Maar wij hadden ons zo verheugd op fonduen en kozen een aangepast menu.
We kozen nu voor 2 verschillende kaasfondues vooraf, daarna allemaal een salade, éénmaal een vleesfondueschotel en als dessert 2 verschillende chocolade fondues. We werden heel erg in de watten gelegd omdat we toch gebleven waren en kregen drankjes gratis en extra aardbeien bij de chocolade fondue.

Het was super gezellig en we hebben echt genoten van de laatste avond met ons viertjes hier in Florida.
Thuisgekomen gingen we nog lekker op het terras wat drinken en als afsluiting in de jacuzzi.
Morgen vliegen we via Washington terug naar huis en zit de vakantie er helaas weer op.

1. Zo... is dat even snel gegaan, jullie tijd in Florida.
    Maar jullie hebben weer genoten.
    Goede reis terug naar huis!

2. Jammer dat het alweer voorbij is.
    Bedankt voor het meelezen, was weer erg leuk.
    Tot de volgende keer!

3. Dat ziet er weer lekker uit zeg, enne 38 graden, nog altijd beter dan hier ;-)
    Wat is het voorbij gevlogen zeg, alvast een goede reis terug, bereid je voor op lagere temperaturen !!

Groetjes

Rick en Mandy

4. Ow...Yummie! Dat toetje! Heerlijk! Zit de Melting Pot bij Sandlake? Weer een restaurant om toe te voegen aan ons lijstje! En inderdaad dat Tide ruikt heerlijk...zo'n echt vakantiegeurtje!
    Goede reis alvast! En bedankt voor het kunnen meegenieten...

5. Wat een lekker laatste dagje, zo te zien en gelezen hebben jullie wel lekker en veel gegeten!

6. Goh, alweer tijd om naar huis te vertrekken ... gaat altijd snel die tijd in Florida ! Bedankt voor het meelezen, goed hoor iedere dag een verslag ! goede thuiskomst.

7. Time flies when you're having fun. Jammer dat het er (als jullie dit lezen) al weer op zit. Ga jullie terugreis weer proberen te volgen op de PC.

Een hele goeie terugvlucht en we spreken elkaar.

Wilco

8. De tijd in Florida lijkt inderdaad anders te lopen. Elke dag is zo om, en voor je het weet krijg je alweer dat nare e-mailtje van United voor het inchecken. Goede vlucht terug!

9. Wat is dat snel gegaan, goede reis naar Nederland.

10. Oeps, wat is dat snel gegaan.
    Morgen natuurlijk ook de uitslag van de examens.
    Succes!
    Alvast een goede reis morgen.

11. Jammer het zit er alweer op. Maar wat hebben jullie het lekker gehad zeg. En ook zo fijn de laatste dagen met Nathalie en Bastiaan. Erg gezellig. Ik heb weer genoten van je blog en je hebt me zeker weer op goede ideetjes gebracht wat restaurants betreft. Zeker deze laatste ziet er ook erg aantrekkelijk uit. Ik wens jullie een hele goede reis terug naar Nederland en neem alsjeblieft een beetje zomer mee hier naar toe.

12. Amai, is 't al voorbij......'t was heel leuk om mee te lezen en ook ik heb een paar dingen opgeschreven om ook te doen. En als Tide zo lekker ruikt, weet ik al waar ik mee ga wassen ginder... ;-)
    Goeie terugreis!

13. Hmmm dat ziet er heerlijk uit, weer een leuke tip van jou!! Volgens mij gaat de tijd ook sneller in Florida, daar hebben we allemaal last van dus zal het ook wel zo zijn :).
    Ik heb weer genoeten van je blog en de leuke dingen die jullie gedaan hebben. Op naar de volgende reis.
    Groeten,
    Saskia

14. Het is weer omgevlogen, altijd weer jammer.
    Ik heb weer genoten van jullie blog, bedankt voor alle tips.
    Op naar de volgende vakantie ;-)
    Goede reis terug naar huis!
    Grtz.Yvonne

15. Jeetje, wat ging dit in sneltreinvaart, maar jullie hebben er wel het uiterste uit gehaald zeg!
    Fijne reis en tot de volgende keer ;)

16. Ongelooflijk, wat is dat voorbij gevlogen !! Maar altijd zo heerlijk, zeker als het dan nog je eigen huis is ;-) ! Weer lekker relaxed dagje !

17. Ik heb weer genoten van al je verhalen,bedankt voor het meelezen.Op naar het volgende blog!
    Gr. Soraya
    nb heerlijk zijn de cake pops hè!

18. erg leuk om weer te lezen. maar voor aanbiedingen van restaurants, moet ik me dus eigenlijk op al die nieuwsbrieven inschrijven :/?

19. Wat balen dat jullie weer terug moeten naar Nederland. Wel weer n heerlijke vakantie gehad in jullie paleisje.