maandag 4 juni 2012

Mount Dora en Abuelo's


Zondag 3 juni 2012
Vandaag was het weer een stralende dag en de dag begon met een morning swim. Ik las de leuke reacties op het blog en het verslag van Nathalie, leuk om zo mee te lezen.

Nadat ik me goed ingesmeerd had met zonnebrand (factor 85) gingen we op pad. 
We wilden het plaatsje Mount Dora een keer bezoeken, hier hadden we zulke enthousiaste verhalen over gehoord.  We reden over de tolweg en deden er ongeveer een uur over.  Wat een ontzettend leuk plaatsje is dit zeg.
We hebben er heerlijk rondgewandeld in de gezellige winkelstraat en bekeken diverse art galleries. We dronken koffie op de eerste verdieping van een restaurant en het leek net of we op een balkon ergens in New Orleans zaten met een prachtig uitzicht.



 Er waren heel veel snuisterijen winkeltjes, restaurantjes en er hing een hele leuke sfeer. Door de weeks kun je een trolley tour doen maar op zondag niet. Wel zagen we mensen een Segway tour doen met een gids.

Het was heel warm en we liepen naar het meer “Lake Dora”. Hier stond een bordje dat het “mating season” was van de alligators, helaas hebben we ze niet gezien.


Erna reden we naar de Altamonte Mall, de weg ernaar toe was typisch Amerikaans. Je rijdt van stoplicht naar stoplicht met allerlei bedrijfjes langs de weg er is heel veel te zien. Ik vind het heerlijk om hier rond te rijden. We liepen de mall op ons gemak door en kochten alleen bij FYE een aantal dvd’s.

We besloten direct maar te gaan eten en niet eerst naar huis te gaan, zijn we ook weer mooi op tijd thuis. Deze keer reden we naar The Loop naar het  Mexicaanse restaurant Abuelo's,. 

Van dit restaurant had ik nog niet eerder gehoord maar zag het onlangs in een Amerikaans tv programma voorbij komen. Binnen lijkt het net of je in een Mexicaanse Hacienda zit en met een live muzikant is het net echt. We hadden een voucher voor een gratis appetizer en kregen 3 dipping pots met nacho chips, erg lekker.
Tom koos als hoofdgerecht Juarez; Crispy beef taco, tamale, sour cream chicken enchilada and cheese enchilada
en ik koos Chicken Ranchera; chicken breast baked in ranchera sauce with a mixed cheese topping, garnished with sour cream and minced cilantro and served with a cheese enchilada and beef enchilada.

Het smaakte super, al komt dat op de foto's niet echt over, haha.
We gaan hier zeker vaker naar toe.

Ik wilde ook wel eens rijden met de auto en omdat Tom nog een extra biertje, een Corona, had genomen reed ik naar huis. De auto rijdt zo makkelijk, gelukkig ben ik ook wel een automaat gewend.
Op weg naar huis stopten we nog even bij Publix voor een paar kleine boodschappen en we kochten de Orlando Sentinel. Ongelooflijk wat een coupons zitten er in deze krant Je hebt er een dagtaak aan om alles uit te zoeken. 
We zaten 's avonds heerlijk buiten op het terras waar het om 22 uur nog steeds 26 graden was.

17 opmerkingen:

  1. Hé leuk, dat Mt. Dora.
    Moeten we onthouden voor een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag vandaag. Ik denk dat alles wat jullie vandaag gedaan hebben, inclusief eten maar op mijn to do list moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè hè, even lekker bijgelezen want ik heb je updates gemist (balen hoor :))
    Wat hebben jullie het weer heerlijk, lekker om al die bekende dingen voorbij te zien komen.
    Wij willen ook deze keer naar Mount Dora en wel op 4 juli, er is dan een parade die ik wel eens wil zien (verjaardag van Eugène)maar ik kan niet goed vinden hoe lat die parade is.
    Top dat jullie allemaal (voor ons dan) nieuwe restaurants gaan uit proberen, THANKS!!
    Have Fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was dus weer zo'n prima dag die jullie als reisleiders voor ons in elkaar hebben gezet...kunnen we zo overnemen, handig om jullie als onze vakantieplanner te hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig !!! Het eten ziet er goed uit zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zijn 2 jaar geleden in december geweest, Mount Dora was toen in kerstsfeer met prachtig verlichte huizen.

    De zondag-editie van de Orlando Sentinel is altijd geweldig met al die folders erbij, echt ietes voor een easy sundaymorning ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee wat leuk aemaal en het eten ziet er prima uit ... lekker dagje weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begon vanochtend ook met een morning swim, maar dan op de galerij. Man man man wat een ***weer. Ben niet echt iemand van de hele warmte maar als ik jullie zo in 't zonnetje zie, ben ik toch wel een tikkie jaloers.

    groetjes,
    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga ik onthouden: Mount Dora en dat mexicaanse restaurant in the Loop.
    Ga je aan extreme couponing doen????

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo we hebben weer alles bijgelezen en me gelijk aangemeld bij Best of both 2012,ook wij hebben problemen met blogger we krijgen niets op de leeslijst dus ook maar aangemeld via de Email.
    Nou jullie zijn alweer lekker op dreef,dat balkon in Mount dora hebben wij ook heerlijk koffie gedronken en gelijk naar de Kerst Parade gekeken.
    Nou nog heel veel mooi weer daar en geniet er van

    Joke & Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik jullie verhalen lees, word ik toch wel wat jaloers. Het ziet er allemaal zo leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke verhalen en foto's! . Mt. Dora staat ook nog steeds op mijn lijstje, leuk om eens heen te gaan.

    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er inderdaad allemaal erg gezellig uit.
    Wat jullie blog betreft krijgen wij wel alles door hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo te lezen gaat het druk worden in Mount Dora, gaan we ook maar eens een kijkje nemen denk ik;-)
    Lekkere dag weer, wat is er nou heerlijker om je dag te beginnen in je eigen pool.
    Dan ook nog eens lekker smullen, heerlijk toch zo'n dag.
    Veel plezier weer morgen!
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk relaxed dagje weer, ziet er weer goed uit !

    BeantwoordenVerwijderen