vrijdag 1 juni 2012

De heenreis en Uno Chicago Grill

Donderdag 31 mei 2012.
Vanmorgen stonden we om half 4  op en aten snel wat. Nathalie kwam haar bed uit om ons gedag te zeggen. Raar dat zij niet met ons meekomt maar morgen alleen reist, kleine meisjes worden groot. We zeiden Sebastian nog even gedag die lag te slapen.
Om kwart voor vijf vertrokken we en waren al om 6.10 uur bij Lang Parkeren. Ik bleef bij de koffers terwijl Tom de auto parkeerde. Het was best fris buiten en het miezerde een beetje. De bus kwam al snel en we reden naar terminal 3 waar de vliegtuigen van United vertrekken. We checkten in en kregen ook al de boarding passen voor de vlucht van New York naar Orlando. Ondanks dat ik thuis de adresgegevens etc. al ingevuld had op de site moesten we het nu ook weer doorgeven.

We liepen door de paspoort controle en gingen een cappuccino drinken met een boterham met uitzicht op de gates. Wilco moest  vandaag werken en zou naar ons uitkijken. Op een gegeven moment kreeg ik een sms en we zagen hem en zijn collega Martin aan komen rijden. Hij stapte uit om even naar ons te zwaaien en we kletsten met elkaar door de mobiele telefoon. Leuk.

Terwijl ik nog wat tijdschriften uitzocht kocht Tom sigaren. We liepen rond kwart voor 8 naar de gate en moesten door een bodyscan. We hadden thuis al  gezien dat we op rij 8 zouden zitten in het vliegtuig en dit waren prachtige economy plus plaatsen . We zaten hartstikke goed en hadden heel veel ruimte. Het toestel was een 757-200 met een 3-3 opstelling. Toen bleek dat de plaats naast ons niet gebruikt zou worden waren we helemaal blij.
Helaas was de blijdschap van korte duur want we zouden vertrekken om 9.15 uur en dit werd al snel 9.45 uur. Toen werd er omgeroepen dat er een mechanische fout  was en we terug moesten naar de gate zodat ze onderhoud konden plegen aan het toestel. Dit hele geintje duurde 3 uur en al die tijd moesten we in het vliegtuig blijven zitten en mochten er niet uit!
De bediening was top, we kregen verschillende keren water uitgedeeld met koekjes en pretzels maar dit was wel ontzettend balen natuurlijk. Nu zouden we onze doorvlucht naar Orlando zeker missen.
Pas om  kwart voor één vlogen we dan eindelijk. We kregen al heel snel warm eten uitgedeeld, natuurlijk weer keus uit chicken or beef. Dit was well done want volgens mij had het de hele tijd staan opwarmen.
Normaal ga ik altijd lezen tijdens de vlucht maar omdat ik nu al een hele tijd had zitten lezen toen we nog op Schiphol stonden ging ik om de tijd te doden films kijken. Ik keek o.a. naar de film The Vows, een romantische film die zich afspeelde in Chicago. Later keek ik de film We bought a zoo, deze was erg grappig. Tom keek naar The girl with the Dragon tattoo. We hadden allemaal eigen schermpjes met een ruime keuze aan films, games en muziek.
De bediening was heel goed we kregen heel vaak wat te drinken uitgedeeld. Omdat we direct  al eten hadden gehad duurde het erg lang voor we weer iets kregen, dat was pas een uur voor aankomst. We kregen een broodje ham/kaas en wat chips en landden om 15 uur lokale tijd op Newark.
De immigratie duurde niet zo lang en we hadden een aardige man die een gezellig praatje met ons maakte, hij was net met z’n vrouw nog maar net in Nederland op vakantie geweest. We haalden snel onze koffers op en liepen naar de transfer desk van United. Onze vlucht van 13.25 uur was natuurlijk al lang vertrokken en ze dacht dat we de vlucht van 16.10 uur wel  zouden kunnen halen?  Zij liep snel weg met onze opnieuw gelabelde koffers en er liep een meisje met ons mee zodat we de rijen voor de tassencontrole bij de gate konden passeren.  We konden direct doorlopen en instappen en  zaten op rij 15, allebei in het midden. De enige plekken die nog over waren. We kregen wat drinken en konden snacks kopen. Op het vliegveld hadden we nu niets kunnen gebruiken.
Naast me zat een Spaanse vrouw die de hele reis bloednerveus hardop zat te bidden? in het Spaans.
Het was ontzettend jammer dat ik niet bij m’n fototoestel kon want ik zag Manhattan zo mooi liggen in het zonnetje. Ik zag het Vrijheidsbeeld en de nieuwe Freedom Tower erg goed.  New York is zo leuk.
We waren om 16.30 uur vertrokken en landden nu om 18.45  uur.  Later zag ik in een mailtje dat we een bevestiging hadden ivm de omboeking en geplaatst waren op een vlucht van 20 uur met aankomst 22.55 uur, dus we zijn blij dat we die van 16 uur gered hebben.
Bij Hertz stond onze naam niet op de bordjes maar dat kwam ook doordat ze in het systeem hadden staan dat we al om 16 uur de auto zouden halen. We melden ons bij de Gold member desk en kregen een goudkleurige Traverse mee met Never Lost, hier hadden we niet om gevraagd want we hebben altijd zelf een GPS bij ons. Nu verscheen onze naam wel op het bord, leuk!

De Chevrolet Traverse was inderdaad de auto die we aangegeven hadden.

We zijn weer thuis, het is zo vertrouwd om hier rond te rijden. We gingen  snel een hapje eten bij Uno Chicago Grill, hier waren we nog nooit geweest. De bediening was erg vriendelijk maar het eten viel een beetje tegen, misschien ook wel omdat we zo moe zijn.

Ik had chicken quesadilla’s, die erg zout en vet smaakten.
We maken ze thuis lekkerder hoor Nathalie J . Tom had een hamburger die juist erg flauw smaakte. Ik had een voucher voor 5 dollar korting, dat is altijd leuk meegenomen.
Op weg naar huis stopten we nog snel bij de Publix voor wat bier en water. Morgen gaan we wel uitgebreid boodschappen doen.
Om 22  uur waren we dan eindelijk in de villa en zijn blij hier weer te zijn. Ik vind het wel een raar idee dat Nathalie nu in Nederland bezig is met opstaan en haar reis nu gaat beginnen en wij nu naar bed gaan.
We hebben een lange dag gehad maar we kunnen gaan genieten.

1. Nou jullie reis is nu echt begonnen.
    Wel lastig hoor zo'n vertraging, lijkt wel of je het de laatste tijd steeds vaker hoort.
    Bij mij zou er al een "lichte paniek" ontstaan ;-)
    Maar goed jullie zijn weer "thuis". Nu begint de pret pas echt natuurlijk.
    Have fun!
    Grtz.yvonne

2. Jullie zijn weer thuis !
    Geniet ervan, ik blijf jullie volgen.

3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

4. Jammer van de vertraging natuurlijk, maar wel heel fijn dat jullie nog op de vlucht van 16.10 mee mochten. En nu zijn jullie weer fijn in jullie prachtige villa dus het grote genieten kan beginnen.
    Trouwens vorige zomer hebben wij ook een keer gegeten bij Uno Chicago Grill en ook wij vonden het eten niet al te best, dus heeft waarschijnlijk toch niets te maken met jullie vermoeidheid.

5. Je moet er wat voor over hebben maar jullie zijn er. Ik moet er niet aan denken om zoveel vertraging op te lopen met 2 kids naast me ppfffff.
    Veel plezier en wij lezen weer graag mee.
    Have Fun!!
    Saskia

6. Jullie zijn weer thuis, in jullie mooie huis! Jammer van de heenvlucht, maar dat zijn jullie vast weer snel vergeten! Enjoy!

7. Het belangrijkste is dat jullie er zijn, weer heerlijk in jullie prachtige villa!! Nu kan het genieten beginnen en de reis maar snel weer vergeten.

Enjoy!!

8. ben jullie op het forum tegen gekomen,ga jullie zeker volgen,wat een prachtig huis hebben jullie,wij zijn in mei voor het eerst geweest waar we vreselijk zijn besmet met het florida virus,wat hebben we een heimwee,jullie hele fijne vakantie!!!

9. Die vertraging is snel genoeg vergeten!
    Have fun!!!

10. Wat een gedoe op t vliegveld! Fijn dat het verder wel allemaal goed is gegaan. Ik heb Nathalie helaas niet meer gezien voordat ze wegging dat is wel balen :( Heel veel plezier daar, maar dat zal wel lukken nu jullie weer echt "thuis" zijn!

xxx
    Sebas en Hannelore

11. Zo'n vertraging is altijd heeeel vervelend natuurlijk.
    Hopelijk zijn jullie het snel vergeten.
    Have fun!

12. Welkom thuis! =)
    Wel balen van de vertraging, maar toch fijn dat jullie de vlucht van 16:00 uur hebben gehaald. En nu heerlijk genieten van het fijne Orlando! (wellicht komen we elkaar nog wel ergens tegen, ik vlieg komende maandag weer)

13. Wat heerlijk, jullie zijn er, en die ellende van de vlucht moeten jullie maar heel snel vergeten!
    Niet al te zenuwachtig zijn voor de vlucht van je dochter hoor, gaat vast helemaal goed komen ;-)
    Geniet maar lekker nog even zo met z'n tweetjes;-)

14. Potverdikkie wat lekker zeg, jullie zijn er, kunnen we meegenieten van jullie vakantie !!
    Een top vakantie toegewenst !!

15. Het kost effe wat tijd, maar dan heb je ook wat :-)

Geniet maar lekker verder en ik blijf jullie volgen.